Annyeonghaseyo! Welcome to My Blog and Fanfict ^o^ Enjoy!

B A E K H A E

STORY ABOUT BIAS +FOLLOW Home

Twelve wolves


Kpoppers.If someone is Strong enough to bring u Down. Show them your are Strong enough to GET UP. ッ

History

Credits

Template :Arina Azman
Basecodes :Ino Arrien Wana
The Owner :FirahBaekkie
My fanfic: What? My Maid Become My Partner! ♥



Yerim: what? Apa ni appa! Asal pulak saya kena jadi maid dekat rumah uncle! Saya nak kerja dekat syarikat Appa!
Appa yerim: NO! kamu kena jadi maid dekat rumah kawan appa untuk 6 bulan! Kamu kena tunjukkan sesuatu kat appa! Baru appa bagi kamu kerja kat syarikat!

Meanwhile…
Luhan: what? Appa nak bawa maid baru lagi? Apa ni appa kan saya cakap saya boleh jaga diri saya sendiri! Takkan appa tak ingat apa yang saya pernah buat dekat maid-maid yang dulu…
Appa luhan: of cause appa ingat! Appa nak ubah perangai kamu sebab tu appa panggil maid yang ni! Appa harap kamu akan berubah bila jumpa maid ni!

Yerim adalah seorang gadis yang baru habis pengajiannya dan baru pulang dari L.A.. yerim seorang yang kuat bersosial. Dia masih tidak mampu lagi untuk mengawal syarikat Appanya. Pada hari pertama dia balik. Dia diminta oleh Appanya untuk menjadi maid di rumah kawan baik Appanya.. dia tidak tahu bahawa dia akan menjadi special maid untuk anak kawan Appanya. Dia hanya mampu mengikut apa yang di suruh Appanya sahaja jika dia tidak mahu dia tidak akan dapat memegang syarikat Appanya.

Lain pulak dengan luhan, Luhan ini seorang yang kuat bekerja sehingga tidak mahu mencari teman hidup. Luhan bekerja di syarikat Appanya. Dia seorang yang sangat tegas dan jugak tidak suka kepada perempuan yang ingin berkepit dengannya kerana dia tahu perempuan yang rapat dengannya hanya mahukan harta Appanya. Selain itu, ada jugak perkara yang menyebabkan dia bencikan perempuan. Semasa dia di L.A dulu dia pernah jatuh cinta kepada seseorang dan orang itu bercinta dengannya hanya kerana duit dan mahu mempermainkannya sahaja.

Hari yang akan menyeksakan yerim sudah tiba, yerim terpaksa mengikut arahan Appanya jika dia mahu menjadi CEO di syarikat itu. Yerim di hantar ke rumah keluarga luhan.

Yerim: Annyeonghaseyo! Nama saya Kim yerim imnida.
Omma luhan: omo! Annyeonghaseyo! Dah sampai pun yerim!
Yerim: puan! ada apa apa kerja yang saya boleh buat?
Omma luhan: ehh? Takyah lah panggil puan panggil auntie je okay? Emm.. buat masa sekarang ni takde. Anak auntie belum balik lagi. Btw kamu tahukan yang kamu akan jadi special maid untuk anak auntie?
Yerim: yeke? Saya tak tahu pun. *dlam hati //hope anak auntie ni tak banyak songeh\\ btw anak auntie mesti cantikkan macam auntie jugak.
Omma luhan: eh? Anak auntie lelaki la. Tapi dia memang handsome pun. Kamu ni ada ada je.
Yerim: *dlam hati // what? Anak auntie ni lelaki… aduh mesti banyak songeh. Sbb tu kena ada personal maid\\ ouhh yeke? *senyum paksa*

Tiba-tiba…
Luhan: *buka pintu. Terkejut tengok yerim* omma? Ni sape?
Omma luhan: eh? Luhan dah balik dah. Ni omma nak kenal kan Kim Yerim. Maid baru untuk luhan.
Yerim: annyeonghaseyo.
Luhan: oh annyeong. Okaylah omma. Luhan nak naik nak mandi. Yerim tolong buatkan saya air. *dengan pandangan dan suara sinis. Dalam hati // jangan harap kau dapat duduk lama kat sini! Aku akan halau kau keluar tak lama lagi\\
Yerim: ouh okay *senyum paksa. dlm hati //kau ingat aku nak sangat ke jadi maid ni!! Tunggu lah apa aku akan buat kat kau nanti\\

Di dapur.. yerim bertanya kepada salah seorang maid yang sudah kerja lama di situ.
Yerim: makcik tumpang tanya. Luhan suka minum air apa?
Maid 1: luhan suka minum coffee tapi sekarang ni yerim buatkan jelah luhan air oren jus.
Yerim: okay.. *sambil senyum jahat* habislah kau luhan…
Yerim pun menyediakan air untuk luhan dan membawa kepadanya…
Yerim: *ketuk pintu* dlm hati//apa aku nak panggil dia ni..aduhh\\ encik Luhan.. air encik dah siap..
Luhan: hummm.. masuk la..
Yerim: nah air encik.. *sambil meletakkannya di atas meja yang berdekatan*
Luhan: *minum air yg di buat oleh yerim.. tiba tiba luhan tersembur* AIR APA YANG AWAK BUAT UNTUK SAYA NI????!!!!
Yerim: air oren lah encik. *sambil senyum sinis*
Luhan: AWAK TAK LETAK GULA KE APA NI?!! KENAPA MASAM!??!
Yerim: eh? Yeke? Saya lupa kot ! mian..
Luhan: dah keluar! suruh makcik buatkan air untuk saya!
Yerim: baik encik.. *keluar sambil ketawa*
Luhan: berani kau kenakan aku kan? Siap lah nanti!

Di dapur, yerim meminta salah seorang maid di situ membuatkan air untuk luhan.
Yerim: padan muka kau luhan! Tulah sombong lagi dengan aku! Hahahaha!

Sudah dekat 2 bulan yerim bekerja di situ. Yerim dan omma luhan semakin rapat cuma luhan sahaja yang selalu cari gaduh dengan yerim. Macam-macam yang dia lakukan untuk menghalau yerim keluar. Tetapi yerim tetap tabah menghadapinya ada saja yang dia akan balas apabila luhan berbuat jahat ke atasnya. Dia suka melihat muka bengang luhan.

Pada suatu hari,
Luhan: yerim!!!!!!!!
Yerim: ye saya? *lemah* *batuk-batuk*
Luhan: awak ni dah kenapa? Lemah semacam je?
Yerim: saya okay je. Encik luhan nak apa?
Luhan: *dlm hati// hahahaha.. sakit eh? Siaplah kau\\ senyum sinis* tolong masakkan untuk saya!
Yerim: *dlm hati // ee! Ngada-ngada\\ baik encik!

Ketika yerim dlm perjalanan ke dapur…

Yerim: aduh aku nak masak apa untuk dia ni… ah! Masak ramen jelah!! Hahahaha!
Yerim pun masak ramen kerana hanya itulah makanan yang dia tahu masak.. selesai masak yerim membawa makanan itu ke luhan.
Luhan: awak masak apa?
Yerim: saya masak ramen je.
Luhan: tu je.. humm. Dah lah awal boleh keluar.
Yerim: hum yelah.. * malas nak layan*
Luhan: sedap jugak dia ni masak.. walaupun ramen je.. pandai dia tambah sayur dan lain lain.. eh? Dia tu dah makan ke belum tu?
Timbul perasaan risau di hati luhan..
Luhan pun turun dari biliknya lalu bertanya kepada salah seorang maid di situ..
Luhan: mak cik! Yerim tu dah makan ke belum?
Maid 1: dah rasanya kenapa luhan tanya?
Luhan: takdelah saya tengok dia tu macam tak sihat je?
Maid 1: ouhh dia tengah demam tu.. tapi mak cik dah suruh dia makan ubat dah..
Luhan: ouuhhh.. okay lah makcik saya naik dulu..

Hari ni telah masuk 3 bulan setengah yerim bekerja di situ.. dia tidak pasti kenapa dalam tempoh yang diberikan dia berasa selesa tinggal di situ.. dia seperti tidak mahu meninggalkan tempat itu kerana sudah mula timbul satu perasaan yang dia sendiri pun tak pasti..

Ketika dia asyik mengelamun..tiba-tiba luhan mengacaunya..
Luhan: oi!! Berangan lah tu!
Yerim: kalau ye pun asal encik nak sibuk!
Luhan: ish dia ni! Melawan je kerja!
Yerim: biarlah! Mulut saya bukan mulut encik!

Tiba-tiba omma luhan and appa luhan datang..
Appa luhan: Luhan! Appa nak cakap sikit ni..
Luhan: apa dia appa?
Appa luhan: Appa nak kamu balik Beijing besok! ada kerja sikit untuk kamu.. Appa nak Yerim ikut kamu sekali..
Luhan: what? Kenapa dia kena ikut sekali?
Appa luhan: appa nak dia jaga kamu kat sana nanti! Kamu ni bukannya boleh harap pun!
Luhan: apa ni Appa! Suka buat keputusan tanpa tanya saya dulu!! Mana boleh saya dengan dia tinggal berdua!
Appa luhan: appa tak kira esok jugak kamu kena pergi Beijing!
Luhan: omma!! 
Omma luhan: luhan sayang dengan sini omma nak cakap… kamu kena dengar cakap appa dia tahu apa yang terbaik untuk kamu.. btw kamu jaga yerim baik baik okay! Dia dah macam anak omma dah!

Keesokannya Yerim dan Luhan pun bersiap-siap untuk ke Beijing. Yerim tak tahu kenapa perasaan dia begitu gembira sekali.. maybe dia sudah mula jatuh hati kat luhan..
Luhan: kim yerim!!!
Yerim: ye encik luhan..
Luhan: asal lambat sangat awak siap ni?
Yerim: *muka selamba* biasalah orang perempuan… mestilah nak make up lawa lawa…
Luhan: hum pandai menjawab sekarang!
Yerim:* jeling lidah* *terus lari angkat barang bawa masuk kereta*
Luhan: ishh! ada je dia ni!!

Tiba-tiba saja luhan rasa bedebar di hatinya.. dia suka tengok gelagat comel gadis itu.. sudah mula timbul satu perasaan di hatinya tapi dia cuba menafikan perasaan itu.. dia tersenyum seorang diri.. tiba-tiba yerim memberhentikan lamunannya..
Yerim: cik luhan sayang berapa lama lagi awak nak berdiri kat situ… kita dah lambat ni..
Luhan: apa awak cakap tadi? Sayang?
Yerim: * cover muka malu * mana ada! Awak salah dengar kot..

Setibanya di Beijing…
Luhan: dah lama tak datang sini…
Yerim: awak pernah datang sini ke?
Luhan: mestilah pernah!! Ni kampung kedua saya!
Yerim: kampung kedua? Maksud awak?
Luhan: iiishh blurlah dia ni.. ni kan tempat lahir appa saya..
Yerim: habis tu asal awal tinggal kat korea?
Luhan: sebab mak saya orang korea..
Yerim: ouuuhh..btw kite tunggu sapa kat sini?
Luhan: kawan saya.. hah! Tu pun dia!

yerim dan luhan pun masuk ke dalam kereta kawan luhan.. di dalam kereta..
kawan luhan: Lu ! kau nak gi mana ni balik rumah kau ke atau kau nak singgah mana mana dulu?
Luhan: balik terus la.. aku penat...
Kawan luhan: haih.. perangai kau still tak berubah kan! Btw sape kat sebelah kau tu… bakal isteri kau ke?
Luhan: tolong sikit.. ni pembantu aku.. kim yerim.. Yerim! Ni pulak kawan saya nama dia Henry.
Yerim: ouh! Hai Henry!
Henry: Hai yerim! Nice to know you!

Tibanya di rumah luhan…
Henry dan Luhan menurunkan barang yang mereka bawa..
Yerim: wahh besarnya rumah awak!
Luhan: dah dah lah tu! Cepat angkat barang ni!
Yerim: hum yelah!
Henry: okaylah luhan! Aku blah dulu! Awek aku dah tunggu! Bye yerim! Nanti kite jumpa lagi!
Luhan: okay! Nanti apa apa aku call kau!
Yerim: bye henry!
Luhan: dah cepat masuk!
Yerim: yelah yelah!

Yerim terpegun melihat keadaan sekeliling rumah luhan.. kalah rumahnya yang kat L.A dulu.. sayang rumahnya tinggal kosong begitu saja.. yerim sangat merindukan rumahnya.. dia teringin nak pulang ke sana..…
Yerim: bilik saya kat mana?
Luhan: bilik awak kat sana!
Luhan menunjukkan bilik yang bersebelahan biliknya.. bilik tetamu..
Yerim: ouuh okay!

Malam itu.. luhan membeli makanan di luar kerana dia tahu yang yerim tidak pandai memasak tetapi perfect dalam bab mengemas..

Sudah dekat 5 bulan yerim bekerja di situ.. dia betul betul sudah jatuh cinta kepada luhan.. dia tidak tahu kenapa dia tidak boleh menipu perasaannya lagi.. pada suatu hari, yerim cuba membuka sebuah pintu ini tetapi tidak boleh.. yerim berasa pelik..tiba-tiba luhan datang ke arahnya..
Luhan: awak nak buat apa ni?
Yerim: tak saya pelik nape pintu ni tak boleh buka…
Luhan: pintu tu saya dah terhilangkan kunci dia.. so jangan ngada-ngada nak try buka…  *sambil buat muka tak bersalah*
Yerim: ouuh okay…
Luhan: dah pergi siap cepat…hari ni saya bawa awak makan dekat luar…

Yerim pun masuk ke dalam biliknya.. dalam hati dia berkata “napa luhan buat muka macam tu! Apa yang ada dalam blik tu! Kenapa aku rasa dia macam sorokkan sesuatu dari aku!”

Yerim: saya dah siap!!
Luhan: ouh lupa nak suruh awak pakai baju yang saya letak dlm kotak atas katil awak  tu..
Yerim: ouhh kotak tu awak ke yg letak! Jap jap saya pergi tukar..
Yerim masuk semula ke dalam biliknya..dia melihat kotak tersebut..
yerim: wahh cantiknya!!! Macam mana dia tahu  aku suka gaun ni!!!
Tidak lama kemudian yerim pun keluar dari biliknya…
Luhan sangat terpegun melihat kecantikan yerim..
Yerim: mana awak tahu saya nak gaun ni?
Luhan: saya nampak awak pegan gaun ni haritu.. btw kita dah lambat ni..

Yerim pun mengangguk..dia tak thu kenapa dia begitu gembira.. luhan pun begitu jugak.. Luhan sudah bersedia untuk mengatakkan sesuatu kepada yerim… luhan membawa yerim ke sebuah restoran yang sangat cantik..dia sudah tempah restoran itu.. ketika itu hanya ada mereka berdua saja di situ.. yerim berasa hairan kenapa restoran itu tiada orang..rupanya luhan sudah buat pesanan bahawa restoran ni tidak boleh membenarkan orang lain masuk..selain itu, restoran ini jugak adalah milik kawan baiknya henry….selesai makan malam..

Luhan: yerim! Saya nak cakap something ni!
Yerim: *dalam hati*//takkan dia nak suruh aku balik korea kot! Ke dia nak kenalkan girlfriend dia kat aku..arh takutnya!\\ apa dia?
Luhan: *keluarkan sejambak ros dan atas ros tu terletak sebuah kotak yang isi dalam nya ada sebentuk cincin* sudikah awak menjadi isteri saya? Sejak kali pertama awak datang dalam hidup saya..saya tak tahu kenapa saya begitu gembira.. saya sengaja buli awak… saya nak tahu berapa lama awak boleh tahan dengan saya.. saya suka awak.. awak sudah membuka pintu hati saya yang sudah lama tertutup untuk wanita…
Yerim: tapi awak tahukan saya seorang maid? Mana boleh maid kahwim dengan tuannya!
Luhan: saya tahu tentang latar belakang hidup awak.. saya tahu semuanya… appa pun dah restu kan hubungan kita.. appa sengaja suruh awak jadi maid saya kerana dia tahu awak saja yang boleh buka pintu hati saya… so macam mana? Apa jawapan awak?
Yerim: I will! I love you too!
Yerim terus memeluk luhan..luhan pun membalas pelukan yerim.. tiba tiba mereka terdengar tepukkan dari arah dapur..
Henry: tahniah luhan! Akhirnya kau berubah jugak!!
Luhan: terima kasih henry! Kau lah sahabat aku! Jangan lupa datang wedding aku nanti!!
Henry: of cause la!!

Sudah dekat 2 bulan luhan menguruskan syarikat appanya di Beijing sekarang sudah masa yang tepat untuk dia pulang ke korea bersama bakal isterinya untuk menguruskan pulak perkahwinan mereka.. sampainya di korea mereka pun menguruskan hal perkahwinan mereka.. dan kini mereka sudah pun bergelar suami isteri.. mereka menjadi pasangan partner yang paling sweet sekali!

Luhan: sayang nak honeymoon kat mana?
Yerim: yerim nak honeymoon dekat L.A!!!!
Luhan: hahaha okay okay oppa tak kesah! Tapi kenapa kamu nak honeymoon kat sana?
Yerim: hahahaha.. yerim rindukan rumah yerim kat sana!
Luhan: ouuuhh yerim ada rumah kat sana! Nape tak bagitahu!
Yerim: kata oppa tahu tentang latar belakang yerim!
Luhan: tak semua lah oppa tahu..
Yerim: dahlah oppa! Jom tidur!
Luhan: okay okay *sambil tutup lampu*

Hari yang di tunggu tunggu oleh yerim suda tiba.. mereka sudah pun tiba di L.A! tempat yang sangat dirindui oleh yerim..mereka sudah pun tiba di rumah yerim..  mereka mengemaskan barang barang mereka..ketika yerim sibuk memotong buah untuk suaminya.. luhan melihat kawasan sekeliling.. dia macam kenal je dengan kawasan tersebut…
Luhan: oppa macam kenal lah tempat  ni!
Yerim: oppa pernah duduk sini ke?
luhan: oppa pernah sambung belajar kat sini dulu..
yerim: oppa tinggal kat area sini ke?
Baru luhan teringat…
-FLASHBACK-
Ketika luhan ingin keluar dari kawasan rumahnya..tiba-tiba jirannya menghalang perjalanannya..
Luhan: woi! Mak cik! Agak agak lah nak halang jalan orang! Orang dah lambat ni!
Yerim: oi!! Sape mak cik kau! Ingat ni jalan bapa kau punya ke!!!
Luhan:woi! Perempuan gila! Agak agaklah nak main bapa orang!
Yerim langsung tidak memperdulikan lelaki pelik itu.. dia terus membetulkan keretanya.. dah pergi dari situ..
Luhan: ehh! Dia ni langsung takde rasa bersalah!

Selepas itu… kalau mereka berjumpa saja ade saja yang mereka akan gaduhkan.. setiap hari.. setiap masa… naik bising kawasan itu sebab suara mereka….
Luhan selalu memanggilnya perempuan gila.. manakala yerim pula selalu memanggil luhan lelaki kaki perempuan.. kerana dia pernah terserempak dengan luhan bersama beberapa perempuan di kawasan itu…
-END FLASHBACK- 

Luhan mengingatkan yerim tentang kisah silam mereka..
Yerim: ouhh jadi oppa lah lelaki kaki perempuan tu!!
Luhan: hahahaha.. haah! Yerim pulak perempuan gila yang oppa selalu panggil! Tak sangka kite boleh sampai kahwin kan!
Yerim: hahaha.. memang lawak lah kisah hidup kita ni…
Luhan: hum apa apa pun terima kasih kerana terima oppa dan sudi menjadi partner oppa seumur hidup..
Yerim: demi oppa apa pun yerim tak kesah!! I will be your maid forever!
Luhan: emm.. correction! Not maid but my partner! I love you yerim-ahh
Yerim: I love you too oppa!!

Yerim dan luhan pun menghabiskan honeymoon mereka bersama.. banyak betul benda yang terjadi di antara mereka..daripada jiran kepada maid kepada partner.. di situ menunjukkan bahawa kalau dah jodoh tu tak ke mana...…

THE END


Firah_baekkie
Just for fun… :)





Written by Me at Jumaat, November 07, 2014 0 Melody{s}

? ?