Annyeonghaseyo! Welcome to My Blog and Fanfict ^o^ Enjoy!

B A E K H A E

STORY ABOUT BIAS +FOLLOW Home

Twelve wolves


Kpoppers.If someone is Strong enough to bring u Down. Show them your are Strong enough to GET UP. ッ

History

Credits

Template :Arina Azman
Basecodes :Ino Arrien Wana
The Owner :FirahBaekkie
My fanfic : First Love ~
 

Kau takut untuk pergi ke sekolah. ini adalah first day kau di tempat baru. Pagi itu, kris menghantar kau ke sekolah seperti biasa. Tibanya di sekolah, amber dtg menyapa kau “hai,budak bru eh?”kau hanya mengangguk. Amber “hai, nama saya Amber. awak boleh panggil saya Am.” kau membalas “hai nama saya (nama kau).” amber mengajak kau pergi ke kelas bersama. Dalam perjalanan kau terlanggar sebuah group yg amat famous di sekolah kau.. group itu bernama ‘EXO PRINCE’.. ahlinya terdiri daripada baekhyun, chanyeol, lay dan sehun. Kau memintak maaf tpi ditolak oleh perminat-ii mereka. Baekhyun hanya sempat toleh ke arah kau. Kau terus bangun dan masuk ke kelas.


Di kelas,

Amber bertanya “okay tak?”

Kau menjawab “saya okay je..”

Amber bertanya lagi  “tangan awak luka tu?”

Kau berkata “ala..sikit je ni..”

Amber terus menarik tangan kau dn bawa kau pergi ke tandas ..dalam perjalanan, kau terserempak dengan baekhyun.

Baekhyun “awak!”

Baekhyun menyerahkan sapu tangannya kepada kau. Kau mengambilnya dan terus masuk ke tandas.. baekhyun pun berlalu pergi.. kau dapat thu yg baekhyun dn kawan-ii nya sekelas ngan kau.. kau berasa malu. 


Waktu rehat,

Lay dtg menyapa kau.. “hai,sorang je? Amber mana?”

Kau “Am pergi jumpa cikgu.. why?”
Lay “saja tanya.”

Lay sebenarnya mempunyai perasaan terhadap amber. .tp dia tkut amber tidak dpt menerimanya.. 


Di kelas,

Baekhyun termenung. Dia melihat kau di luar tingkap.  dia melihat kau ketawa bersama Amber.. dia betul-ii teruja.. chanyeol dtg menyapa dia dri belakang “oi! Tgk sape tu?” baekhyun hanya memberikan senyuman.. lay dan sehun dtg kearah mereka. sehun bertanya “borak ape ni?!” chanyeol membalas “borak-ii kosng je.” Lay bertanya “beb! Lepas ni waktu ape?” chanyeol menjawab pertanyaan lay “lepas ni waktu seni.”

ketika waktu seni, cikgu lee joon menyuruh budak kelas 5 EXOSTAN mebuat satu portrait.. kau mendapt pasangan bersama baekhyun.. Baekhyun melukis muka kau dengan cantik sekali.. begitu juga dengan kau.. kau dan baekhyun mendapat A dlm pendidikan seni.

Keesokan harinya.. kau igin memulangkan sapu tangan itu. Kau menunggu baekhyun ketika waktu balik.. kau ternampak lalu menyapanya “baekhyun!” baekhyun menghentikan perjalanannya dan menoleh kearah kau sambil berkata “ye saya?” kau menundukan muka dan menghulurkan sapu tangan itu “nah.. awak punya.” Baekhyun “awak simpan jelah.” baekhyun berlalu pergi bersama  kwan-ii nya..


Sudah sebulan kau bersekolah disitu.. kau menyimpan perasaan terhadap baekhyun.. baekhyun pun begitu juga.  Suatu hri, kau terjumpa sepucuk surat di dalam buku math kau. Surat itu dri baekhyun. Baekhyun ingin berjumpa kau. Kau menunggu baekhyun di kelas ketika waktu balik. Baekhyun dtg menyapa kau dri belakang. “hai!”

Kau “hai ade ape awak nk jumpa saya?”
“saya… saya.. saya..” baekhyun tergagap-gagap.
Kau menyampuk “saya ape?”

Baekhyun berkata sambil memejam mata “SAYA SUKA  AWAK!! SUDIKAH AWAK JADI BUAH HATI SAYA?”

Kau terkejut..selama ni kau tak thu pun yg baekhyun sukakan kau. Kau terus mengangguk tanda setuju..

Sudah sebulan setengah kau bersama baekhyun.  Baekhyun sangat prihatin terhadap kau. Kau sayang baekhyun sangat-ii.

Di dalam kelas kau sedang membuat kerja sekolah bersama amber. Tertiba kau teringat..

“Am! Lusa birthday baekhyun right? Hri ni berapa hri bulan?”

Amber menjawab “maybe! Hri ni 4 hribulan.”

Kau berkata“btol lah! Am teman aku beli hadiah untuk baekhyun.. Please..”

Amber mengangguk tanda setuju. Kau begitu excited.

Petang itu, kau dan amber pergi mencari hadiah baekhyun. Di shopping mall, kau terjumpa kedai yg menjual barang bewarna hitam. Kau thu yg baekhyun suka akan warna hitam..kau membelikan baekhyun tshirt, sweater, kasut dan jam bewarna hitam. kau berharap sngt yg baekhyun akan suka dengan hadiah kau. Selepas membeli hadiah kau mengajak Amber pergi makan ice-cream tanda terima kasih.

Hari yg di tunggu telah tiba. Hari jadi baekhyun jatuh pada hri sabtu. Baekhyun dan kau pergi ke taman tema. Selepas itu baekhyun membawa kau pergi makan di satu tempat. Pada malam hari, kau mengajak baekhyun pergi ke ‘Namsan Tower’. Kau sudah prepare surprise party untuk kekasih kau. Setibanya di tingkat paling atas, tiba-ii bunyi letupan di keluarkan. Baekhyun begitu terkejut. Amber dan member baekhyun muncul dengan sebiji kek kegemaran baekhyun. Baekhyun menitiskan air mata. Alangkah comelnya lelaki bertubuh kecil itu menangis. Kau, amber dan member yg lain menyanyikan lgu happy birthday untuk baekhyun. Baekhyun sngt terharu. Lay pergi membuka lampu. Terdapat pelbagai makanan dan minuman untuk party itu.  Selesai makan, masa untuk membuka hadiah telah tiba. 

“baek! Pejam mata dulu.” Kau berkata

Baekhyun hanya mengikut sahaja.. kau memberikan satu beg kepada baekhyun. Baekhyun membuka matanya dan membuka hadiah kau.  Di dalam beg itu terdapat satu set barang bewarna hitam. Warna kegemaran baekhyun.

“Jagiya! Gomawo! saya suka!” baekhyun berkata dan terus memeluk kau. 


Sudah 2 bulan korang bercinta, baekhyun sngt menyayangi kau. Exam sudah dekat kau jarang keluar bersama baekhyun. Baekhyun faham dengan situasi korang. Baekhyun dan kau hanya berSMS sahaja. Masa untuk keluar bersama tu belum tiba.

Pada suatu malam,
Baekhyun “Hai, sayang! Study ke? Sorry kacau?”
Kau membalas “hai Baek! Yup! Tak ganggu pun.”
Baekhyun “study apa?”
Kau “study math lah sayang oi! Susah lah.. bnyk yg tak faham.”
baekhyun membalas “nak saya tolong!? Jom study sama-ii. Tunggu saya kat taman permainan.”
kau “okay!” baekhyun membalas dengan menghantar senyuman.

Di taman permainan,
Baekhyun menunggu kau seperti yg di janji kan. Kau sngt gembira. Kau dan baekhyun menghabis kan masa bersama banyak kau sudah faham. Korang berehat sebentar. Baekhyun membawa gitarnya. Dia memetik gitar sambil menyanyikan lgu XOXO. Lgu itu lgu kegemaran kau. Kau sngt suka lgu tu.
Sebelum exam bermula. Baekhyun menghantar sms kepada kau. “fighting jagiya!” kau membalas “thanks! You too!”

Hari ini genap kau dan baekhyun 100 hari. Dan hari ini jugak lah hari jadi kau. Baekhyun mengajak kau keluar pergi date. Kau begitu gembira. Baekhyun membawa kau pergi tgk wayang dan mcm-ii tempat lgi. Dari pagi sampai lah mlm kau keluar bersama baekhyun. Tiba-ii baekhyun membawa kau ke Namsan Tower. Kau pelik kenapa baekhyun membawa kau ke situ.
Kau bertanya “baek! kenape kite dtg sini?”
Baekhyun hanya memberikan senyuman. Setibanya ditingkat paling atas, baekhyun menyuruh kau memejam mata. Kau hanya mengikut.
Baekhyun berkata “jagiya boleh buka mata sekarang.”
Kau membuka mata perlahan-lahan. Kau melihat banner yg bertulis ‘Happy Birthday (nama you) and Happy Anniversary.' baekhyun membuat suprise party seperti mana kau buat untuknya.
Kau begitu teruja. Kau menitiskan air mata dan terus memeluk baekhyun. Baekhyun membalas perlukan kau. Tiba-ii bunga api keluar. Kau melihat bunga api itu. Kau memandang baekhyun “Thank’s baek! Thank’s for everything.” Baekhyun membalas “most welcome jagiya….” Lalu baekhyun mencium dahi kau buat pertama kali. Tiba-ii Amber dan member baekhyun menyanyikan lagu happy birthday kepada kau dan membawa sebiji kek kepada kau.. kau meniup lilin.. selesai makan kek.. sehun tiba-ii menutup lampu. Petikkan gitar dapat di degari. Baekhyun berkata “this song for my birthday girl.” baekhyun menyanyikan lgu ‘Don’t Go’ kau menitis kan air mata buat kli kedua. Selesai baekhyun dan chanyeol menyanyi dan memetik gitar. Baekhyun memberikan 100 kuntum bunga ros dan sebuat kotak.
Baekhyun berkata “Happy Birthday My Girl. This is for you. Thank’s cause be my first love”. Kau menangis lgi. Kau terus memeluk baekhyun. Baekhyun membalas pelukan kau!
Kau berkata “thank’s my boy! Saranghae.”
Baekhyun membalas “nado saranghae.”

Sudah setahun kau bersama baekhyun. Korang sangat bahagia. Amber dan Lay pun sudah menjalinkan hubungan. Sebenarnya Amber pun suka kepada Lay tpi dia tkut Lay tidak dpt menerimanya kerana imej dia yg seperti ‘lelaki’ itu. Sudah sebulan mereka bercinta.

Di taman,
Baekhyun menyanyikan lgu ‘Lucky’ untuk kau….
"Neoui ireumeul bureugo neoui soneul jabado doeneun na
Buseojineun haessareun naman bichuna
Na ireoke haengbokhaedo dwae?
Naui ireumeul bureugo naui eokkaee gidae oneun neo
Jeo haneurui haessareun neoman bichuna
Neo geureoke nunbusyeodo dwae?
So lucky, my love so lucky to have you
So lucky to be your love, i am hmm..."


 
                  THE END

 from
firah_baekkie 
This is for fun ^.^

Written by Me at Isnin, Disember 09, 2013 0 Melody{s}

? ?