Annyeonghaseyo! Welcome to My Blog and Fanfict ^o^ Enjoy!

B A E K H A E

STORY ABOUT BIAS +FOLLOW Home

Twelve wolves


Kpoppers.If someone is Strong enough to bring u Down. Show them your are Strong enough to GET UP. ッ

History

Credits

Template :Arina Azman
Basecodes :Ino Arrien Wana
The Owner :FirahBaekkie
My Fanfic : Don't cry

http://24.media.tumblr.com/1f67f9830744378bf6a18c4c488b00b6/tumblr_mrhe4uFn6b1sfxxkao1_500.gif 

Sudah dekat 4 tahun kau kenal chanyeol. Dia seorang yang periang. Selalu buat kau kertawa. Bila kau sedih dia selalu disisi kau. Tapi hubugan kau dan dia hanyalah sekadar kawan. Kau tak tahu erti kasih sayang dan cinta. Kau hanya menanggap yang chanyeol pasti akan cari pasangannya sendiri. Tibalah sesuatu terjadi diantara korang… 


6 bulan yang lepas,

Suho memberitahu kau yang chanyeol kemalangan dan di hantar ke hospital. Kau menangis. Kau tak percaya. Kau mengikut suho pergi ke hospital. Kau melihat tubuh kaku chanyeol terbaring diatas katil. Kau menjerit nama dia. Tapi dia takkan bangun. Doktor  memberitahu bahawa chanyeol koma dan cedera teruk di bahagian kepala. Sepanjang chanyeol koma. Kau lah yang menjaganya. Ahli keluarga chanyeol sibuk dengan kerja. Ibu chanyeol sangat sayang pada kau. Dia cukup bersyukur kerana kenal orang macam kau. Baik , prihatin terhadap chanyeol dan sanggup melayan karenah Chanyeol. Sambil kau menjaga chanyeol kau teringat kata-katanya “jangan nangis! Saya sentiasa disisi awak!” kau membersihkan tubuh badan chanyeol. Sudah dekat setahun chanyeol tidak sedar. Kau sanggup belajar gitar dalam masa setahun itu semata-mata untuk mengubah lagu untuk chanyeol. Kau menyanyikan lagu yg kau ubah itu tiap-ii hari kepada chanyeol. Pada suatu hari, sedang kau membersihkan bilik itu kau melihat air mata chanyeol mengalir di pipinya. Kau berkata di dalam hati “ mimpi apakah dia sehingga mengalirkan air mata?” kau turut berasa sedih. kau berbisik di telinganya “cepat sedar! Saya ada benda nak bagitahu awak! Saya nak kita macam dulu balik!” 

Kau meninggalkan chanyeol untuk seketika. Kau pergi membeli makanan. Kau terserempak dengan chen. Kawan chanyeol ketika kecik. Kau membawa chen berjumpa chanyeol. Chen sangat simpati terhadap keluarga chanyeol. Chen berbisik ke telinga chanyeol “cepat sedar bro!” Chen keluar dari bilik itu sambil mengalirkan air mata. Dia tidak sangka kawan dia menjadi sebegitu rupa. Sudah setahun! Chanyeol  tidak sedarkan diri! Dia ingin melihat chanyeol gembira seperti dulu. Keluarga chanyeol hampir  putus harapan. Tapi kau kuat memberi semangat. Kau tahu chanyeol pasti akan sedar! Suatu hari nanti! 


Dalam kau sibuk mencari sumber di perpustakaan. Tiba-tiba ibu chanyeol menelefon kau. “(nama kau) ! cepat datang ke hospital! Kamu pasti akan gembira.”

Kau bergegas ke hospital! Kau mencari ibu chanyeol. Kau tetiba kaku. Kau melihat chanyeol sudah sedar! Kau sangat bersyukur. Kau mendekati chanyeol. Kau berkata “chanyeol-ah! Awak dah sedar!” chanyeol membuat muka yang agak blur! Chanyeol bertanya “awak ni siapa?” kau dan ahli keluarga chanyeol terkejut! Kau mula sebak.

Ibu chanyeol berkata “ channie-ah! kamu tak kenal (nama kau) dia yang jaga kamu waktu kamu koma dulu!”

Chanyeol berkata “serious saya tak ingat dia!”

Ibu chanyeol bertanya“ibu kamu kenal? Kakak kamu? Ayah kamu?”

Chanyeol menjawab “ofclah saya kenal!”

Suho dan chen tetiba datang ke arah chanyeol! “chanyeol-ah!”

Chanyeol menjawab “suho-ah! Chen-ah!”

kau agak tekejut! Hanya kau sorang saja yang dia tidak ingat. Kau bergegas keluar dari situ. Ibu chanyeol mengejar kau. “(nama kau) ! jangan nangis! Makcik ada kat sini! Suatu hari nanti chanyeol pasti akan ingat! Percayalah!” kau memeluk erat ibu chanyeol.

Sedang kau temenung, suho dan chen datang ke arah kau! “(nama kau)! ulji mal ! kami ada! Jangan nangis lagi! Kami akan bantu awak! don’t worry! awak pergilah berehat!”

Dalam perjalan pulang, kau teringat kembali kenangan korang “awak! Comel tak saya buat macam ni!” chanyeol berkata. Kau hanya memberikanya senyuman manis. Chanyeol mengambil guitarnya dan menyanyikan lagu kegemaran korang iaitu lagu only tears by infinite.  Air mata kau dengan serta merta jatuh. Kau mengelap. 


Sudah sebulan chanyeol tidak ingatkan kau. Kau cuba untuk pulihkan chanyeol. Kau datang ke rumahnya! Ibu chanyeol membenarkan kau masuk. Tiba-tiba Chanyeol berkata “awak ni (nama kau) !” kau dengan harapan chanyeol sudah pulih! Kau bertanya “awak ingat saya?” chanyeol menjawab dengan selamba “nama awak selalu bermain di fikiran saya! Boleh saya tahu apa hubunga awak dengan saya?” kau hanya memberikannya senyuman. “bagi saya masa untuk pulihkan ingatan awak” chanyeol mengangguk tanda setuju.


Kau membawa chanyeol ke suatu tempat. Tempat itu tempat yang chanyeol dan kau selalu lepak. Kau membawa guitar kau  menyanyikan lagu only tears. Tetiba chanyeol memicit-micit kepalanya.. kau mula terkejut. Kau mendekati chanyeol. “awak okay tak ni?” chanyeol menggelengkan kepala.


Kau ingin membawa chanyeol ke hospital tapi chanyeol tak nak. Kau tak thu nak buat apa lagi. Chanyeol tiba-ii memanggil nama kau “(nama kau) awak! Ingatan saya dah pulih! Sayan ingt awak! My hunny! Miss you!” kau mula terkejut. "chanyeol! awak ingt saya! ye! saya (nama kau) ! your Hunny!" kau sangat bersyukur chanyeol sudah ingat. Kau membawa chanyeol pulang.

Sudah seminggu chanyeol kembali normal. Chanyeol mengajak kau pergi ke tempat biasa. Disitu chanyeol sudah menyediakan candle light dinner untuk kau. Selesai makan, chanyeol menyanyikan lagu yang kau ubah. Kau terkejut. Kau berkata “mana awak tahu lagu ni?!” chanyeol berkata “awak yang selalu nyanyikan lagu ni ketika saya koma dulu! Ofclah saya tahu!” kau mengalirkan air mata kegembiraan. Chanyeol mengeluarkan sesuatu dari poketnya. Chanyeol berkata “ saya buat propose ni untuk kali kedua!” baru kau teringat chanyeol pernah meluahkan perasaannya kepada kau dulu tapi kau tolak. Kau hanya ingat chanyeol hanya berbuat lawak.  Ketika chanyeol koma baru kau sedar chanyeol amat penting dalam hidup kau.


Chanyeol berkata lagi “sudikah awak jadi permaisuri dalam hidup saya?” tanpa berfikir kau terus mengangguk tanda setuju. Kau mengalirkan air mata.. chanyeol memeluk kau dari belakang dan berkata “ulji mal! Tak comel lah bakal isteri saya nangis!” chanyeol memandang kau lalu mencium dahi kau. Kau sangat bahagia! Baru kau tahu erti kasih sayang,cinta, dan juga pengorbanan. 


THE AND

FROM
(FIRAH_BAEKKIE) 
This is For Fun ^^ 

Written by Me at Jumaat, Disember 27, 2013 0 Melody{s}

? ?