Annyeonghaseyo! Welcome to My Blog and Fanfict ^o^ Enjoy!

B A E K H A E

STORY ABOUT BIAS +FOLLOW Home

Twelve wolves


Kpoppers.If someone is Strong enough to bring u Down. Show them your are Strong enough to GET UP. ッ

History

Credits

Template :Arina Azman
Basecodes :Ino Arrien Wana
The Owner :FirahBaekkie
My fanfic : Your Love Is not Mine

http://media.tumblr.com/tumblr_m7618yarqJ1r881bp.gif 

Kau dalam perjalanan pergi ke kolej seperti biasa. Kau memikirkan masa depan kau. Tiba-ii  kau terlanggar seorang lelaki yg kau kenal. Kau terkejut. Lelaki yg kau langgar itu adalah lelaki yang paling kau benci di kolej iaitu Kim Joonmyun atau lebih di kenali Suho. Suho terus sahaja memarahi kau. kau meminta maaf dan berlalu pergi. Suho masih tidak puas hati. Kau cuba untuk melarikan diri daripada suho. Kau terserempak dengan Bomi. Bomi ialah kawan baik kau. kau terus menarik Bomi masuk ke dewan kuliah. Kau duduk di sebelah Jaejin. Jaejin melemparkan senyuman yang manis untuk kau. Bomi tahu kau sukakan jaejin. Bomi bertanya “asal kau tak nak couple je dengan dia.” Kau menjawab dengan pasrah “maybe dia dah ade awek. Aku tak nak kacau daun.” Bomi berkata “setahu aku dia takde girlfriend.” Kau excited tapi hanya di dalam hati. Kau malu untuk memandang Jaejin. Selesai sahaja kuliah, Kau terserempak lagi dengan suho. Suho terus menarik kau pergi ke taman kolej. Sempat lagi dia berkata “bomi! Aku pinjam kawan kau kejap! Kau boleh balik dulu!” bomi mengangguk. Kau memandang simpati ke arah bomi. Bomi tak thu nak buat apa.

Kau terus memarahi suho “ kau nak apa hah!”

suho tersenyum sinis “aku nak kau bayar hutang kau!”

kau bertanya “hutang apa?!”

suho menjawab “hutang pagi tadi!”

kau “okay ! aku mintak maaf! Dah aku nak balik!”

suho “kau ingat dengan mintak maaf tu hutang kau dah selesai. Belum lgi!” suho senyum sinis ke arah kau.

kau bengang gila dengan perangai suho. kau berkata “okay kau nak aku buat apa?”

Suho “aku nak kau jadi hamba abdi aku. Sehingga hutang kau selesai!”

Kau terus memarahi suho “ kau gila! Aku tak nak dan takkan jadi hamba abdi kau! kau siapa! Hutang? Kau buat lawak ke?”

kau terus beredar dari situ. Kau terlampau bengang. Ketika hendak pulang kau memicit-micit kepala kau. kau mencari ubat di dalam bag. Kau menarik nafas lega. kau berkata “ relex (nama kau) relex! Nnti kau akan pengsan.” Sebenarnya sejak dari dulu lagi kau tak boleh marah sangat nanti kau akan pengsan. Kau tak tahu penyakit apa yg kau alami. Doktor pun tidak dapat kesan penyakit kau.

keesokannya, suho menunggu kau di depan pintu kolej. Kau berkata “ dia ni nak apa lagi! Aish!” kau pun terus sahaja lalu di depan suho. Suho menahan kau. kau memandang dia dengan mata yang tajam Suho berkata “oopss!” dia memberi kau laluan. Kau terus meninggalkannya. Suho mengikut kau. kau menghentikan langkah kau. kau memandang suho “apa kau nak hah!” suho senyum sinis dan terus meninggalkan kau. kau bengang dengan perangai suho. Kau terus pergi ke café berjumpa dengan bomi.

Bomi bertanya “ kau kenapa ni?”

kau menjawab “aku bengang betul dengan perangai suho!”

bomi mengelakkan kau “hahahaha! Kau kira beruntung… tahu tak!”

kau memandang bomi pelik “asal pulak?!”

bomi menjawab pertanyaan kau “dia tu dahlah popular susah tau nak tengok dia tu tegur orang!”

kau berkata “ada aku kesah dia tu popular ke tak! Yang penting aku benci dia.” 

Bomi mengusik kau “kau jangan! Benci-ii lama-ii jadi suka!”

kau terjerit sikit “TAK NAK DAN TAKKAN !”

bomi terus menarik kau pergi ke pusat sumber.

Ketika di pusat sumber, kau dan bomi terserempak dengan Jaejin. Kau tersipu-sipu malu. Jaejin datang ke arah korang. Kau sangat terkejut. Jaejin berkata “bomi!saya suka awak! Sudikah awak jadi girlfriend saya? Bagi jawapan bila awak dah bersedia.” Bomi memandang kau. bomi berkata “kau okay tak ni?” kau berkata “ takpe aku okay! Aku tahu dia dah lama perhatikan kau! aku balik dulu lah kau gilah terus terang dengan dia. Aku tahu kau pun suka dia.” bomi ingin menahan kau tapi kau sudah pun berlalu pergi. Kau tak perasan yg suho telah pun terdengar perbualan kau dan Bomi. Suho mengikut kau sehinggalah di sebuah taman yg berdekatan di kawasan perumah kau. kau termenung ketika berada di taman. Air mata kau jatuh tanpa kau sedar. Suho datang dan duduk di sebelah kau. kau terkejut. Kau bertanya “ kau nak apa? Apa kau buat kat sini!” suho tidak pun menjawab pertanyaan kau “kalau nak nangis ! nangis jelah!” kau cuba untuk menafikannya “mana ada aku nangis!” suho terus meletakkan kepala kau diatas bahunya. Tanpa kau sedari air mata kau jatuh dengan begitu lajunya. Kau tak dapat menahan. Suho hanya mendiamkan diri. Hampir 15 minit kau menangis, kau tersedar kau terus memintak maaf. Suho hanya memberikan senyuman yg manis. First time kau tgk dia senyum begitu. Suho berkata “Saya gi belikan air kejap..tunggu sini!” kau mengangguk . suho membelikan air kegemaran kau. kau bertanya “macam mana awak tahu saya suka air ni?” suho hanya memberikan senyuman. Kau berasa pelik. Suho menghantar kau pulang ke rumah. Kau mengucapkan terima kasih.  Kau terus masuk ke dalam rumah. Di luar suho berkata “kenapa kau menangis untuk lelaki yang tak cintakan kau. sedangkan di depan mata kau sudah pun ada yang mencintai kau.” suho terus meninggalkan rumah kau dan pulang ke rumah dengan perasaan yg agak pasrah.

Kau dalam perjalanan hendak ke kolej tiba-ii kau pening kepala. Tapi ini bukan pening kepala yang biasa. Kau terus sahaja pergi ke hospital.

 Di hospital, kau agak terkejut dengan keputusan doktor. Kau menitiskan air mata. Kau akan meninggalkan dunia ini tak lama lagi. Di dalam fikiran kau sekarang ialah suho bukan jaejin. Kau sangat pelik bercampur sedih. Apa perasaan ini. Adakah kau mula jatuh cinta dengan suho. Sedangkan dia baru sahaja berbuat baik kepada kau semalam. Kau bencikan perasaan ini. Kau terus meninggalkan hospital itu.

Hampir 3 minggu kau tidak pergi ke kolej. Suho sangat risau tentang kau. dia setiap hari datang ke rumah kau. memanggil kau tapi tiada jawapan. Sehinggalah kau terserempak dengan suho di taman. Suho terus sahaja memeluk kau dari belakang.

Suho brkata “ kenapa awak buat macam ni dekat saya! Awak tahukan saya risau!”

kau memberikan senyuman yg manis “awak tak perlu risaukan pasal saya! Dah takde guna dah! Awak tolong jangan ganggu saya lagi!”

Suho meninggikan suara “kenapa! Cuba awak bgithu saya! Takkan di sebabkan jaejin awak jadi macam ni! Saya ada! Saya suka awak sejak kita terlanggar haritu lagi!”

kau menahan air mata suara kau sedikit sebak “awak tak boleh suka saya! Your love is not mine! Please leave me alone! I don’t love you! I’m sorry!”

kau terus meninggalkan suho. Suho menitiskan air mata. Kau tahu perasaan sayang kau kepada suho sudah pun mula timbul.

Hampir 2 bulan kau tak bercakap atau pun menegur suho. Suho sudah tidak ganggu kau lagi. Dia membuat halnya sendiri. Kau gembira bercampur sedih dengan layanan suho. Kau tahu kau dah takda masa untuk bercinta atau dicintai. Bomi memberikan surat kepada kau. kau membuka sampul surat itu. Terdapat sebuah kat jemputan dari suho. Suho mengajak kau datang ke party hari jadinya. Kau memandang bomi. Bomi berkata dengan suara yang sebak “pergilah.. untuk kali terakhir kau jumpa dia.” Kau memberikan senyuman. “aku akan pergi. Kau jangan lah nangis.” Bomi kata “aku tak nak kehilangan kau! tolong jangan tinggalkan aku!” kau mengelap air mata bomi “jangan lah nangis ! walaupun aku tiada disisi kau tapi aku sentiasa ada di hati kau.” bomi terus memeluk kau. kau membalas pelukkannya dengan penuh kasih sayang.

Birthday party  Suho, kau membelikan hadiah yg paling special untuknya. Kau mencari-ii suho. Kau menyapa suho dari belakang “hai suho.. nah for you. Happy birthday!” suho mengambil hadiah kau dengan senyuman “thank you! Pergilah makan.” Kau mengangguk. Kau bertekad ingin meluahkan semua perasaan kau kepada suho. Tepat jam 12 tengah malam. Kau mengajak suho singgah taman. Kau mengenggam erat tangan suho. Suho berasa pelik. Kau mengajak suho duduk sebentar. Kau memandang langit. Penuh bintang-ii yang bersinar.

kau memandang suho dengan wajah yang sayup “handsome awak hari ni!”

suho tersenyum malu “terima kasih. Kenapa awak ajak saya ke sini?”

kau berkata “saya nak bgithu awak something!”

suho berkata “apa dia?”

kau berkata “saya suka awak! Tapi kita tak boleh bercinta atau pun berkahwin.”

Suho mengerutkan dahinya “kenapa pulak! Kita suka sama suka. Apa yang tak cukupnya lagi.”

kau menjawab  “Awak akan tahu benda tu nanti.”

Suho “saya tak faham”

kau berkata “awak tak perlu faham.”

kau mengenggam erat tangan suho. Tiba-ii kau batuk yang agak teruk di depan suho. Suho agak risau “awak okay tak ni?!” kau hanya mengangguk. Suho meletakkan kepala kau di atas bahunya. Kau hanya meberikan senyuman. Korang melihat bintang-ii  dengan penuh kasih sayang. kau melelapkan mata. Masa itulah kau sudah pun tiada untuk selama-ii nya. Suho memandang kau. dia memikirkan yang kau terlelap. Tiba-ii suho terasa pelik dia mengalihkan kepala kau dan meletakan ke atas ribanya. Suho memegang tangan kau. dia sangat pelik kenapa tangan kau begitu sejuk. Suho mengecek nadi kau. kau sudah tidak bernyawa lagi. Suho menitiskan air mata. Dia mengoyangkan tubuh kaku kau! “(nama kau)! bangun lah..tolong jangan buat saya mcm ni! Saya tahu awak masih hidup!” suho terus membawa kau ke hospital. Doktor  mengesahkan yang kau sudah pun tiada. Suho menangis dia tidak dapat lagi menahan perasaannya. Dia betul-ii sayangkan kau. tanpa dia sedari. Bomi menasihatkan dia supaya pulang ke rumah dan menenangkan diri.

Di rumahnya, dia membuka hadiah kau. terdapat sepucuk surat dari kau. suho membacanya,





Dear Suho,

  Ketika awak baca surat ni saya  dah takde. Saya tahu saya akan pergi pada harini ini. Iaitu pada hari jadi awak. Saya harap awak dapat teruskan hidup awak tanpa saya. Saya mintak maaf sangat-ii kerana tak dapat buat awak bahagia. Saya pun sayangkan awak.. saya tak tahu sejak bila tapi..saya mula kenal erti kasih sayang tu dari awak. Maafkan semua kesalahan saya.

Sincerely,

(nama kau)



Suho menitiskan air mata ketika membaca surat kau. Suho melihat hadiah kau. kau memberikannya sepasang kasut nike berwarna putih. Kau tahu yang suho suka sangat akan warna putih. Suho berkata “terima kasih (nama kau) ! awak telah buat saya kenal erti cinta sebenar.”

Sudah dekat 1 bulan kau pergi. Suho sudah dapat menerima kenyataan yang sebenar. walaupun dia sedih tapi dia masih tersenyum demi kau. Dia gembira kerana dapat menjadi orang terakhir yang membuat kau tersenyum. Dia takkan lupa tarikh itu sampai bila-ii. 22 May…..

THE END
From
Firah_baekkie
This is for fun ^^

Written by Me at Sabtu, Januari 18, 2014 0 Melody{s}

? ?