Annyeonghaseyo! Welcome to My Blog and Fanfict ^o^ Enjoy!

B A E K H A E

STORY ABOUT BIAS +FOLLOW Home

Twelve wolves


Kpoppers.If someone is Strong enough to bring u Down. Show them your are Strong enough to GET UP. ッ

History

Credits

Template :Arina Azman
Basecodes :Ino Arrien Wana
The Owner :FirahBaekkie
My Fanfic : Twins Love♥
 http://seoulawesome.files.wordpress.com/2012/09/baekhyun-ivy.jpg?w=584

Hampir 3 tahun kau bersendirian. Kau masih tidak boleh melupakan kisah lama. Kisah kau bersama dengan lelaki yang kau cintai yang bernama Daehyun. Daehyun telah terlibat dalam satu kemalangan dan maut di tempat kejadian. Kau masih tidak boleh melupakannya. Kau sayang sangat dengan daehyun. Kau tabah dan redha dengan pemergian daehyun. Kau duduk termenung memikirkan semula kisah-ii dulu.


8 tahun yang lalu ketika di alam menengah rendah,

Daehyun: hai.. ingat oppa lagi tak? Yang tolong kamu haritu… Oppa suka dekat kamu.. jom couple..

Ketika itu kau berumur 13 tahun manakala daehyun pulak tua setahun dari kau.

Kau: emm.. saya pun sukakan oppa. Saya terima..

Daehyun: yeah!!

Kau tersipu malu.. kau selalu lepak bersama daehyun dan luhan di library. Luhan adalah kawan daehyun dari kecik. Mereka sangat rapat dah macam adik beradik je. Kau suka tengok daehyun tersenyum. Kau masih teringat lagi kali terakhir daehyun memberikan senyuman yang manis kepada kau.. 


Tiba-ii luhan menyapa kau dari belakang. Lamunan kau terhenti.

Luhan: kenapa ni (nama kau)?

Kau: takde pape lah.

Luhan: oppa tahu awak masih sedih dengan kehilangan daehyun. oppa pun. Dia jelah kawan oppa yang oppa ada.

Kau: oppa jangan lah sedih saya kan ada.

Luhan: Oppa okey.. awak pun sama.. jaga kesihatan. Ingat kata-ii daehyun.

Kau hanya mengangguk tanda faham.


Di kolej, kau dalam perjalan nak ke dewan kuliah. Kau terserempak dengan group ‘BBOY’ yang ahlinya terdiri daripada Baekhyun, sehun, kai, Chen dan chanyeol. Kau terlanggar baekhyun. Muka baekhyun ada iras-ii daehyun. Kau terus memikirkan tentang daehyun. rindu betul kau dengan dia. Baekhyun menyapa kau dengan cara yang agak kasar. Lamunan kau terhenti..

Baekhyun: woi! Tak Nampak ke?!

Kau: sorry sorry..

Habis semua buku kau terjatuh..

Baekhyun: lain kali jalan tu padang depan! Bukan pandang buku!

Lalu pergi dari situ. Sinis sungguh ayatnya itu! Kau berasa marah dengan baekhyun. Kau terus memarahinya!

Kau: woi! Siapa yang langgar siapa sekarang ni!

Baekhyun memberhentikan jalannya..

Baekhyun: eh eh! Dia ni! Berani gila nak melawan!

Kau: kau fikir aku kisah?!

Baekhyun terus datang ke arah kau!

Baekhyun: ee! Perempuan ni memang nak kena!

Chen: dah dah lah tu baek! Daripada kau layan dia. Lebih baik kau layan perempuan-ii yang cantik tu! Ada class sikit!

Baekhyun: nasib kau baik hari ni! Kalau tak habis kau aku kerjakan!

Kau hanya mendiamkan diri. Anggapan kau terhadap baekhyun salah! Dia tak sama langsung dengan daehyun! kau benci baekhyun! Kau berharap tidak akan jumpa baekhyun yang sombong itu lagi. Kau terus mengutip buku-ii yang jatuh. 


Di dewan kuliah,

Sulli menyapa kau dari belakang,

Sulli: beb! nape ni..muram je..

Kau: hum.. nothing lah..

Sulli: cite lah..

Kau: tadi aku terlanggar baekhyun.. dia marah aku bagai nak gila..bengang pulak aku..

Sulli: kau macam tak biasa dengan dia.. dia mana nk layan budak-ii ‘skema’ macam kita.

Kau: aku ingatkan dia baik mcm daehyun tapi hampeh… aku benci dia..

Sulli: beb! kau tak boleh samakan dia dengan daehyun oppa.. abang aku tu memang baik.. aku harap kau kuat untuk hadapi semua ni! Hampir 8 tahun dia tinggalkan kita.. aku tahu dia mesti tak suka tgk kau sedih.. dia nak kau bahagia!

Sulli adalah adik daehyun dan jugak merupakan kawan baik kau.. sulli banyak memberikan kau nasihat dan semangat.

Kau: humm..thanks sulli.. kau , Luhan oppa and amber je yang aku ade untuk kongsi semua ni.. papa and mama aku takde kat sini..

Papa dan Mama kau sekarang berada di Amerika. Mereka adalah seorang doktor pakar. Dalam setahun sekali sahaja kau akan berjumpa dengan mereka.. kau sangat merindui mereka..

Sulli: aku tahu tu.. kau kuatkan semangat kay?! Aku, amber and Luhan oppa sentiasa bersama kau..

Tiba-ii amber datang menyapa dari belakang..

Amber: borak apa ni?

Sulli: takde apa-ii lah.. asal lambat?

Amber: sorrylah.. gi makan tdi!

Sulli: makan tak ajak!

Amber: chill lah sis.. kejap lgi aku teman korang makan kay..

Kau: korang pergi lah makan.. aku nak gi pusat sumber dulu.. nanti aku dtg kat korang..

Amber & sulli: okay !


Selesai kuliah, kau pun bergerak ke pusat sumber. Kali ni kau terserempak lagi dengan baekhyun. Tapi yang peliknya baekhyun langsung tidak melihat kau.. di dalam fikiran kau sudah fikir macam-ii apa yang akan baekhyun buat jika kau terserempak dengan dia.. tetapi tidak baekhyun tidak tertarik langsung untuk melihat kau.. kau hampir teringat kata-ii sulli.. ‘dia mana layan budak-ii skema macam kita’ kau berasa lega.. tiba-ii baekhyun menyapa kau.. kau terus berlari masuk kedalam library.. baekhyun mengikut kau..


Di dalam library,

Kau menyorok di celah-celah rak buku.. nasib baiklah pusat sumber di kolej kau ni besar.. tetapi yg kau peliknya kenapa hari ni tidak ramai orang selama ni ramai je. Kau berkata dalam hati “mesti senang dia nak kesan aku.. habislah!” sedang kau tengah menyorok-ii baekhyun menyapa kau.. kau hampir terjatuh.. baekhyun terus menarik tangan kau.. kau terjatuh di atas baekhyun.. korang bertentang mata.. cepat–ii kau bangun dan meminta maaf..

Kau: sorry..

Baekhyun: owch!

Kau: kenapa?

Baekhyun: berat kau berapa hah? *sambil memegang tangannya*

Kau: umm.. meh saya tengok?

Baekhyun: untuk apa? Bukannya kau boleh tolong ubatkan pun..

Kau: meh lah sini! Jangan degil.. saya ni ada jurusan perubatan tau! Jangan lah nak pandang rendah!

Baekhyun menghulurkan tangannya..

Kau: eh?!  Ni kena bawa pergi jumpa doktor ni.. tangan awak terseliuh!

Kau terus membawa baekhyun jumpa doktor di hospital papa kau..


Di hospital,

Doctor: tangan awak 2 minggu lagi baru baik.. terseliuh sikit ni.. nasib baik tak teruk sngt.. Jangan buat aktiviti yg berat-ii..

Baekhyun: baik doktor.. terima kasih..

Baekhyun keluar daripada bilik doktor itu.. kau terus menanyakan tentang tangan baekhyun..

Kau: macam mana? Doctor ckp ape?

Baekhyun: terseliuh sikit je.. 2 minggu baru elok!

Kau: fuhh.. okylah saya nk kena pergi ni.. ni ubat awak..

Baekhyun: eh eh eh? Tunggu-ii ! habis tu siapa yang nak tolong aku?

Kau: girlfriend awak yg cantik-ii tu mana?

Baekhyun: aku tak nak rosakkan tangan cantik diorang..

Kau: eeuukk…. Tolonglah.. cakap jelah diorang dah tak nak dekat awak..

Baekhyun: tolong sikit.. nah amik ni.. pakai  kereta aku!

Kau: habis tu kereta saya?

Baekhyun: nanti aku suruh chen hantar kereta kau.. bak alamat and kunci kereta!

Kau: nah.. isshh.. menyusahkan orang !

Baekhyun: siapa suruh jatuh atas aku!! kau kena jaga aku selama 2 minggu! Fullstop!

Kau hanya mampu bersabar.. memang salah kau.. kalau kau tak salah step tadi.. semua takkan jadi macam ni..


Keesokkan harinya,

Baekhyun menghantar sms kepada kau..

Kau: mana dia dapat no aku?

Kau terus membaca mesej itu..

Baekhyun: cepat amik aku dekat rumah! Now!

Kau: but why? Saya adahal lah!

Baekhyun: I don’t care! I say now! Now!

Kau: yelah! Tunggu kejap!

Kau terus bergegas siap dan pergi ke rumah baekhyun..

Tibanya disana, baekhyun terus menaiki kereta kau..

Baekhyun: teman aku pergi shopping mall kejap!

Kau: asal pulak?! Kan saya kata saya ada hal!

Baekhyun: ikut jelah! Jangan banyak tanya!

Kau: apa-apa jelah!


Tibanya di shopping mall, baekhyun terus keluar dari kereta kau dan masuk ke dalam tanpa menunggu kau.. kau terus membetulkan parking dan bergegas ke lif.. kau menghantar mesej kepada sulli yg kau tidak dapat hadir ke mesyuarat kelab.. kerana ada hal.. kau terpaksa menipu sulli..

Tiba di sebuah café, kau melihat baekhyun bersama denga seorang gadis.. baekhyun ternampak kau lalu memanggil kau.. kau pun terus pergi ke arahnya..

Baekhyun: sayang! ni I nak kenalkan.. pembantu I !

Gadis itu: dia ke yang buat tangan u?

Baekhyun mengangguk.. gadis itu terus menyerang kau.. seperti singa kelaparan..

Baekhyun : eh sayang! tak nak lah gaduh-ii! malu lah orang tengok.. rosak tangan u nanti!

Gadis itu: nasib baik baekhyun ada! Kalau tak habis kau aku kerjakan!

Kau ingin pergi dari situ.. baekhyun terus menarik tangan kau..

Baekhyun: sayang u pergi dulu..nanti I dtg kay..

Gadis itu: U jangan lama-ii tau!

Baekhyun mengangguk..

Kau: awak nak apa?

Baekhyun: teman aku sampai dia ni habis shopping!

Kau: tak nak!

Baekhyun: aku tak kira! Kau mesti teman aku!


Kau pasrah.. kau hanya mampu mengikut kata-ii lelaki kejam itu.. kau hampir menitiskan air mata.. kau hanya mampu bertahan.. kau di suruh membawa barang-ii mereka.. kau seperti kuli! Kau hanya mampu bersabar.. Hampir 5 hari kau menjadi hamba abdi baekhyun.. kau sudah jarang lepak bersama sulli,amber dan luhan.. kau jugak selalu ponteng kelas di sebabkan baekhyun.. baekhyun begitu kejam.. macam-ii benda yang dia suruh kau buat.. assignment, memasak dan banyak lagi.. kau tak tahan lagi.. kau mahu saja cepatkan masa.. kau sudah tidak mampu bertahan..


Sudah hari yang ke 12 kau menjadi kuli baekhyun, kau dalam perjalanan ke dewan kuliah.. kau terserempak dengan gadis hari tu.. dia menyapa kau dengan cara yang kasar..

Gadis itu: woi perempuan!

Kau: aku ada nama!

Gadis tu: ada aku kesah? Selekeh! Mana hubby aku?

Kau: mana aku tahu..

Gadis tu: bukan kau selalu dengan dia ke? Baik kau bagitahu?! ke kau suka dia? kau tak nak aku ganggu dia kan kan? *senyum sinis* sedarlah diri tu sikit! Yang kau tu tak layak untuk baekhyun..

Kau: tolong lah.. kau yang patut sedar diri.. kau tu stock pakai buang dia je..

Gadis itu: mulut kau kan! Ishh!

Gadis itu terus menolak kau.. buku-ii kau terjatuh.. kau hampir terjatuh tapi disambut oleh baekhyun..

Gadis itu: baek! Apa u buat ni?!

Baekhyun: asal kau tolak dia?!

Gadis itu: I tak sengaja.. why u bela dia! U kan benci dia!

Baekhyun: only aku je yg boleh buli dia! Kau tak boleh sentuh dia!

Gadis itu: I benci u baek! Kite putus!

Gadis itu terus meninggalkan kau dan baekhyun..

Baekhyun: awak tak apa-ii?

Kau hanya menggelengkan kepala..

Baekhyun: sorry..

Kau : takpe ! dah biasa kena hina!

Baekhyun: but-

Kau: pergilah kejar.. dia kan girlfriend awak! Leave me alone!

Baekhyun: but awak lagi penting!

Kau: I say leave me alone!

Baekhyun: no! I can’t leave you!

Kau: why?! I hate you! Jangan kacau saya lagi! I know you hate me too!

Kau terus meninggalkan baekhyun keseorangan..

Baekhyun: no! I love you!

Ketika itu kau sudah pun jauh dri tempat itu.. kau tidak dengar kata-ii baekhyun..


 Di dewan kuliah,

Sulli: (nama kau) ! why you crying?

Kau: I hate him! Because of him I cannot focus on my study! I already falling in love with him!

Sulli: who?

Kau: byun baekhyun..

Sulli: seriously??? Are you crazy?! Dia tu yg kacau kau! selalu buli kau! kau suka dia?

Kau: I dunno why! But aku perlu lupakan dia.. memang takde peluang untuk aku suka dia! Btw semalam mama call aku.. dia sudah jumpa tempat yang terbaik untuk aku..

Sulli: maksud kau.. kau akan tinggalkan kami?

Kau: yup.. aku akan tinggalkan korea ini dan sambung study di sana..

Sulli: kalau itu yang terbaik untuk kau.. aku tak kesah..

Sulli terus memeluk kau.. kau membalas pelukkan sulli..

Sudah tiba masanya untuk kau pergi.. sudah tiba masanya untuk kau tinggalkan semua kenangan kau disini… 


Di airport,

Sulli: sampai sana call aku !

Luhan: call oppa jugak!

Amber: me too!

Kau: I will!

Ketika kau di dalam kapal terbang.. benda buruk telah berlaku kepada baekhyun.. dia accident dan koma selama 8 bulan.. baekhyun sedar sahaja.. dia terus dan terus mencari kau.. dia betul-ii risau pasal kau.. dia nak kau kembali ke pangkuannya.. dia ingin memberitahu kau perkara yang sebenar..


Hampir 6 tahun kau mehilangkan diri.. kau kembali ke korea dan bekerja di hospital papa kau.. di situ kau terlanggar dengan seorang lelaki yang kau kenal.. ye! Kau sangat kenal! Lelaki yang kau suka! Lelaki itu menyapa kau..

Baekhyun: (nama kau)?

Kau: baekhyun?

Baekhyun: yes is me..

Kau: you totally change..

Baekhyun.. yes.. because of you..

Kau: because of me? Why?

Baekhyun memberikan senyuman.. kau amat rindu senyuman ini..

Kau terus mengubah topik..

Kau: why  you here?

Baekhyun: opppss..lupa nak kenalkan diri.. my name is Doktor Byun.. you can call me Doktor..

Kau: Doktor Byun? Awak kerja kat sini..

Baekhyun: yup.. bahagian jantung..

Kau: wow! Me too!

Baekhyun: lunch nnti kita lunch sesama..

Kau: I’m sorry.. lunch nnti saya lunch dengan my member..

Baekhyun: it’s okay! Dinner nnti saya tunggu depan rumah! Full stop!

Baekhyun terus pergi dari situ..tanpa mendengar jawapan kau.. Kau berkata di dalam hati ‘perangai tak berubah.. suka memaksa!’ kau tersenyum sorang-ii.. sulli menyapa kau..

Sulli: oi! Dah kenapa ni?

Kau: takde pape.. *sambil melihat ke arah baekhyun*

Sulli: hummm.. dah agak dah..

Kau: kenapa pulak?

Sulli: hahaha.. btw kau nak tahu tak? Dia tu dah banyak berubah lepas kau hilangkan diri.. selepas dia sedar dari koma dia terus cari kau.. dia tak pernah putus asa..

Kau: ye ye je kau ni..

Sulli: tak caye tanya amber..

Kau: btw bila aku tengok dia.. aku teringat kat daehyun..

Sulli: dah dah lah tu fikir pasal abang aku.. kau dh ada pengganti dia kan..

Kau: hahaha.. takkan rindu pun tak boleh!

Sulli: jeles baekhyun nnti ..

Kau: dia belum jadi suami aku lagi..

Sulli: Nampak sangat kau still suka dia.. hahaha.. dah aku nak sambung kerja!

Kau: humm.. ada saja nak kena kan aku!


Malam itu, baekhyun membawa kau ke tempat yang sangat menarik.. kau sangat gembira.. kau teringat kembali semua kenangan indah kau bersama daehyun.. kau sangat merindui kenangan itu.. selesai makan.. baekhyun mengeluarkan sesuatu dari pocketnya.. 

Baekhyun: (nama kau) will you marry me?! I love you until my last breath.. please be my princess.. I know cara ni tak sweet! But I try my best! Please accept my heart..

Kau teringat cara daehyun propose kau.. sama seperti apa yang baekhyun buat.. kau sangat teruja sehingga menitiskan air mata.. kau sayang lelaki yang berada di depan kau ini. Kau takkan sia-ii kan cinta lelaki ini..

Kau: Saya terima.. I will be your princess forever.. byun baekhyun..

Kau terus memeluk baekhyun.. baekhyun membalas pelukkan kau..


 Hampir 3 tahun korang berkahwin, korang sangat bahagia.. korang di kurniakan 2 orang cahaya mata.. seorang prince dan seorang lagi princess.. kau sayang keluarga kau.. kau dan baekhyun memiliki sebuah rumah di tepi pantai.. rumah ini atas usaha kau dan baekhyun.. sedang kau asyik memikirkan tentang cerita-ii dulu.. baekhyun datang dan terus memeluk kau dari belakang.. korang menikmati udara yang nyaman ini… baekhyun bebisik di telinga kau..

Baekhyun: love you honey..

Kau: me too dear..

THE END

FROM

FIRAH_BAEKKIE

 



Written by Me at Sabtu, Mac 15, 2014 0 Melody{s}

? ?